10 tipuri de proteine slabe pe care să le consumi zilnic

proteine-slabe-lifestyler.ro

Proteinele reprezintă unul dintre macronutrienții esențiali de care avem nevoie zilnic pentru ca organismul nostru să funcționeze optim. Știm deja că trebuie să le avem în dietă, însă care sunt produsele care ne oferă o cantitate mai mare de proteină? Am făcut un top 10 al alimentelor care conțin proteine și care sunt slab calorice.

Conform USDA, o proteină slabă este aceea care are mai puțin de 10 grame de grăsimi per 100 grame de produs. Conform Academiei Naționale de Medicină din Statele Unite, este recomandat ca adulții să consume 0,8 grame de proteină la fiecare kilogram din greutatea corpului, zilnic. Adică, de exemplu, un adult de 70 kg ar trebui să consume 56 grame de proteină pe zi. Bineînțeles, un calcul al macronutrienților este mult mai complex.

Dacă vrei și tu să afli câte calorii trebuie să consumi zilnic și să începi un plan alimentar realizat de un nutriționist exact pentru tine, alege unul dintre planurile alimentare Lifestyler.

Hai să vedem ce proteine slabe ai putea consuma în viața de zi cu zi fără prea mari eforturi.

10 tipuri de proteine slabe

1. Pieptul de pui fără os și fără piele

Pieptul de pui este nelipsit din diete sau regimuri alimentare. Și noi îl folosim în planurile alimentare personalizate pentru că este foarte ușor de folosit, simplu de gătit și poate fi chiar gustos câteodată dacă știi cum să îl gătești. Pieptul de pui are 32 grame de proteină per 100 grame de piept gătit, conform USDA. De asemenea, este o sursă de fosfor și potasiu.

2. Pește alb

Peștele alb, precum codul, conține o cantitate mare de proteină, vitamina B, seleniu și iod și are mult mai puține grăsimi decât alte tipuri de pește. În plus, este o sursă bună de acizi grași omega 3, care sunt importanți pentru sănătatea creierului și a organismului. De ce să mănânci pește alb? Pentru că, dacă vrei să slăbești, are mai puține calorii decât un alt tip de pește și ajută la menținerea sănătății oaselor, a celulelor, combate inflamația, este bun în timpul sarcinii, ajută și la menținerea colesterolului în limite optime și are multe alte beneficii.

3. Cotlet de porc

Deși nu te-ai aștepta, uite că există o parte din carnea de porc care poate fi o sursă slbă de proteine și pe care o poți mânca chiar dacă ești în curs de slăbire. Cotletul de porc, dacă nu are multă grăsime în jurul lui, poate fi o sursă foarte bună de proteine și care să nu te facă se te simți vinovat că o mănânci.

4. Carnea de vită

Carnea de vită, partea mai slabă a acesteia (nu prea are grăsime), este o sursă foarte bună de proteine și fier, un mineral de care corpul nostru are nevoie. O poți face în atât de multe feluri, chiar și dacă ții un plan alimentar, încât de ce să nu o incluzi în dieta ta?

5. Ton

Este atât de simplu să faci repede o salată dintr-o conservă de ton atunci când ești pe fugă. Sau poți face o quesadilla cu ton. Noi alegem acest aliment mai ales când suntem la birou și nu am pregătit nimic de acasă. Este o sursă bună de proteimă, slab în grăsimi saturate, bogat în omega-3, seleniu și vitamina D. Bineînțeles, trebuie folosit tonul în suc propriu, la care adaugi tu, dacă este nevoie, puțin ulei.

6. Creveții

Creveții și fructele de mare în cochilie conțin o cantitate mare de proteine și sunt foarte slabe caloric. 100 grame de creveți cruzi au 85 kcal. În plus sunt bogați în seleniu și vitamina B12.

7. Iaurtul grecesc

100 grame de iaurt grecesc are în jur de 10 grame de proteină. Este foarte ușor de folosit, mai ales la micul-dejun, astfel încât să nu îți fie foame până la următoarea masă. Îl poți combina cu fructe, semințe, polen etc. Încearcă să iei unul mai slab în grăsimi și să nu îl iei pe cel care conține deja fructe, deoarece este și plin de zahăr.

8. Fasolea, lintea, năutul

Am ajuns și la alimentele din plante care conțin o cantitate mai mare de proteine. Pentru persoanele care țin un regim alimentar bazat pe plante, acestea sunt o sursă bună de proteine pentru ele. În plus, față de alte tipuri de proteine, ele conțin și o cantitate mare de fibre. Într-adevăr, nu oferă aceeași cantitate de proteine și aminoacizi pe care o iei din carne, însă nu sunt de evitat.

9. Tofu

Nu degeaba tofu înlocuiește carnea în meniurile vegetariene. Pentru că are un conținut mai mare de proteine, 8 grame pe 100 grame de produs.

10. Brânza de vaci

Brânza de vaci (cottage cheese) are pe 100 de grame doar 82 kcal, dar conține 11 grame de proteine. Este perfectă pentru diete de slăbire, dar și pentru persoanele care vor să pună masă musculară. O poți mânca la micul-dejun sau ca gustare și o poți combina cu diverse alimente.

Care este sursa ta de proteine preferată?

Related Posts

Comments (1)

[…] proteine slabe: Adaugati proteine slabe in dieta voastra, cum ar fi carne de pui, peste, leguminoase si produse lactate cu continut scazut […]

Leave a comment