6 tipuri de semințe bogate în nutrienți

semințe

Deși când suntem mici nu ne spune nimeni că trebuie să mâncăm diverse tipuri de semințe, să știți că ele sunt foarte băgate în nutrienți. Îmi aduc aminte că eram la bunici pe timpul verii și alergam după oamenii care veneau din câmp cu floarea soarelui să pot mânca semințele chiar din floare. Dar nu știam cât sunt de bune pentru organismul meu.

Bineînțeles, trebuie să avem grijă la cantitatea pe care o consumăm atunci când vine vorba despre semințe. Pentru că acestea, pe lângă nutrienții pe care îi au, au și foarte multe calorii. Tocmai de aceea, ar trebui să ne rezumăm la a mânca un pumn de semințe ca gustare sau să le integrăm în salate/budinci/terciuri.

Hai să aflăm 6 dintre tipurile de semințe pe care ai putea să le mănânci zilnic.

1. Semințe de chia

Semințele de chia sunt bogate în fibre, proteine, calciu, fier, magneziu și zinc și în antioxidanți. De asemenea, au un conținut mare de acizi grași omega-3. Aceștia sunt grăsimi polinesaturate care se găsesc și în pește și care, printre altele, mențin sănătatea inimii, creierului, articulațiilor și scad colesterolul. Dacă vrei să afli mai multe, am scris un articol despre informațiile nutriționale și beneficiile semințelor de chia.

2. Semințe de dovleac

Pe lângă faptul că sunt o sursă de grăsimi sănătoase și fibre, semințele de dovleac sunt și bogate în proteine. Acestea conțin antioxidanți, potasiu, vitamina B2 și folați. De asemenea, semințele de dovleac sunt foarte bogate în magneziu, un mineral care lipsește din dietele multor persoane. Printre beneficiile bazate pe știință, conform healthline.com, acestea sunt bogate în antioxidanți, sunt legate de reducerea riscului apariției anumitor cancere, ajută la îmbunătățirea sănătății inimii, pot scădea nivelul zahărului în sânge, pot ajuta la îmbunătățirea somnului.

3. Semințe de in

La fel ca semințele de chia și ca semințele de cânepă, semințele de in sunt bogate în acizi grași omega-3, care combat depresia și anxietate, ajută la sănătatea fătului în timpul sarcinii și ajută împotriva inflamării. În plus, ele oferă fibre solubile și insolubile organismului și antioxidanți numiți lignani. Semințele de in ajută la menținerea normală a colesterolului în sânge și ajută la digestie.

4. Semințe de cânepă

Să nu îți faci griji că ar putea semințele de cânepă să îți dea anumită stări pentru că nu este cazul. Acestea au un conținut foarte scăzut de THC, substanța halucinogenă. Astfel încât nu ai cum să să vreo problemă. Însă trebuie să știi că acestea sunt foarte sănătoase și pline de nutrienți. Sunt bogate în magneziu, omega-3, fibre, fier și potasiu. Iar unul dintre beneficiile pe care le au semințele de cânepă este faptul că sunt anti-inflamatorii, astfel încât îți va ajuta mult organismul dacă le vei integra zilnic.

5. Semințe de susan

Semințele de susan sunt folosite foarte des în mâncarea asiatică. Acestea reprezintă o sursă foarte bună de fibre, pot ajuta la scăderea colesterolului, la reducerea presiunii în sânge, la susținerea oaselor, la reducerea inflamației. Semințele de susan sunt foarte bogate în proteină vegetală, având 17,7 gr de proteine pe 100 gr de semințe. De asemenea, sunt bogate în vitamina B și în antioxidanți.

6. Semințe de floarea soarelui

Semințele de floarea soarelui sunt primele semințe pe care le mâncam când eram mici pentru că erau și foarte cunoscute. Acestea sunt bogate în vitamina E, un antioxidant foarte bun pentru organism care are beneficii în legătură cu exercițiile ce țin de anduranță. De asemenea, sunt o sursp foarte bună de vitamina B6, zinc și fier.

Related Posts

Leave a comment