6 alimente sănătoase care îți stimulează metabolismul

alimente sănătoase

Cu toții știm că alimentele pe care le mâncăm ne influențează direct starea pe care o avem. Dar de ce se întâmplă asta? Pentru că alimentele influențează direct metabolismul nostru, respectiv faptul că ne dau sau nu energie. Unele alimente ne pot crește energia foarte tare, astfel încât imediat după ce mâncăm să ne simțim leșinați, altele ne oferă energie într-o perioadă mai mare de timp. Sănătatea metabolismului nu înseamnă numai greutatea pe care o avem, deoarece poți avea greutatea ideală pentru tine și totuși să nu te simți bine după ce mănânci.

Alimente sănătoase care îți stimulează metabolismul

1. Frunzele verzi

Dacă nu ai integrat deja frunzele verzi precum kale sau spanac în dieta ta, trebuie să știi că acestea sunt foarte importante pentru menținerea unui metabolism sănătos. Acest lucru se datorează faptului că au un conținut foarte mare de mangeziu și fier. Magneziul este important deoarece ajută la reacțiile biochimice ale corpului, la îmbunătățirea performanței sportive, la combaterea depresiei, la menținerea unui nivel sănătos al zahărului în sânge și la multe altele. Fierul ajută la transportarea oxigenului la celule. Pentru a beneficia de proprietățile frunzelor verzi, încearcă să le combini cu alimente bogate în vitamina C, cum ar fi roșiile, lămâia, citricele pentru a optimiza absorbția fierului.

2. Fructele

Frcutele sunt unele dintre cele mai bune alimente pentru sănătatea metabolică, deoarece conțin antioxidanți. O dietă bogată în antioxidanți ajută la neutralizarea radicalilor liberi (care cauzează stresul oxidativ). Unele fructe precum portocalele, grepefruit, kiwi, căpșunele, ananasul, mango, guava și papaya sunt bogate în vitamina C.

3. Ceaiul

Orice tip de ceai preferi, acesta este foart bun pentru organismul tău. Ceaiul conține niște antioxidanți numiți catechine, care ajută la reglarea presiunii sângelui și stimularea metabolismului. Iar cafeina din ceai îți dă un boost de energie. Așa că de ce să nu profiți de proprietățile ceaiului?!

4. Ardei chili

Dacă îți place să mănânci picant, atunci trebuie să știi că chili conține un compus numit capsaicină care îi oferă gustul picant și care ajută metabolismul. Aceasta ajută atunci când organismul tău este inflamat și este bună pentru funcționarea inimi.

5. Alimente boagte în fibre

Deja am menționat fructele, dar mai sunt și anumite legume care au conținut foarte ridicat de fibre. Broccoli, merele și nucile te țin mai mult timp sătul deoarece trebuie să mesteci mai mult la ele. Alimentele bogate în fibre te vor ajuta să nu mănânci mai mult decât este nevoie, deoarece te vor ține mai mult timp sătul. Dacă mănânci prea mult, poți stresa organismul și îi poți cauza inflamare. În cazul fibrelor, corpul tău are nevoie de mai mult timp pentru a le digera.

6. Apa

Nu te așteptai la asta, nu? Dacă bei destulă apă pe timpul zilei, îți vei ajuta organismul foarte mult. În principiu trebuie să bei minimum 2 litri de apă pe zi, dar în zilele foarte călduroase sau atunci când faci sport trebuie neapărat să crești această limită. Corpul îți va da sigur semne atunci când ești deshidratat, ceea ce înseamnă că ai băut mult prea puțină apă. Dacă nu ești obișnuit să bei multă apă, încearcă să pui în ea diverse fructe, cum ar fi lămâie, fructe de pădure, castravete, ghimbir, astfel încât să îi schimbi un pic gustul și totuși să te hidratezi.

Dacă vrei să avem o discuție detaliată despre stilul tău de viață și să ai un plan alimentar personalizat, poți alege unul dintre pachetele de mai jos sau îmi poți scrie pe andreea@lifestyler.ro.

Related Posts

Comments (1)

[…] conține cafeină, ceea ce ajută la arderea mai multor calorii și accelerarea metabolismului. În plus, reduce senzația de foame și conține antioxidanți, care ajută la scaderea […]

Leave a comment