Care sunt beneficiile mersului pe jos

mersul pe jos

Știai că mersul pe jos are o grămadă de beneficii? Unul dintre acestea este și scăderea în greutate. Mișcarea este una dintre cele mai bune modalități prin care poți să scazi în greutate, bineînțeles, având grijă și la alimentație.

Mersul pe jos este foarte bun nu numai pentru a scădea în greutate, dar și pentru a-ți așeza gândurile în ordine. O plimbare este perfectă și înainte de birou pentru un boost de energie, dar și după o zi lungă la birou pentru a analiza ziua pe care ai avut-o sau pentru a te elibera de stresul din timpul zilei.

Poți integra o plimbare oricând în timpul zilei, ba chiar dacă vrei poți să ai și un call în timp ce te plimbi, astfel încât să nu simți că pierzi din timpul de lucru. Cel mai bine este să ieși la plimbare de 4-5 ori pe săptămână. Să știi că nu este atât de mult dacă totuși vrei să îți pui sănătatea în topul priorităților tale. Încearcă să începi prin a ieși la plimbare cel puțin o dată pe săptămână, iar apoi poți crește atât durata, cât și frecvența. Mișcarea este o parte foarte importantă dintr-un stil de viață sustenabil.

Mersul pe jos – beneficii

Mersul pe jos te ajută pentru a reduce durerile și oboseala. În plus mai are și alte beneficii:

  • este ușor de integrat în programul tău. Trebuie doar să ieși la plimbare în cartier, nu trebuie să mergi undeva foarte departe.
  • mersul pe jos scade nivelul de stres. Nu ai simțit niciodată că atunci când te plimbi prin parc sau prin oraș, te simți mai relaxat și parcă nu mai stai să te gândești la toate problemele pe care le ai? În plus există studii că mersul pe jos ajută la reducerea simptomelor de depresie.
  • mersul de jos te ajută să te concentrezi și să îți îmbunătățești memoria.
  • vei observa și o tonifiere a corpului și o scădere a grăsimii, deoarece în timpul mersului arzi calorii și optimizezi rata metabolică.
  • poți scădea și nivelul colesterolului

În plus, ajută la îmbunătățirea somnului. Noi am observat că, în perioadele în care facem mai multă mișcare, dormim mult mai bine.

Pot slăbi dacă merg zilnic 30 de minute pe jos?

Ajută la scăderea în greutate dacă susții acest lucru și printr-o alimentație sănătoasă și echilibrată. Asta nu înseamnă să mănânci doar salate, ci să ai un echilibru. Cu asta te putem ajuta noi prin planurile alimentare personalizate. Sunt personalizate tocmai pentru că fiecare organism este diferit, fiecare dintre noi avem obiceiuri diferite. Așa că vom ține cont de obiceiurile și dorințele tale atunci când vom formula planul. Însă mersul pe jos accelerează metabolismul și te va ajuta să slăbești un pic mai ușor decât o fac persoanele sedentare. Tocmai de aceea este recomandat să mergi pe jos de cel puțin 4-5 ori pe zi.

Cum am mai zis și aici pe site, pentru a slăbi trebuie să fii și în deficit caloric, dar să fii într-un deficit caloric moderat, astfel încât să nu dai în cealaltă extremă, respectiv în înfometare. Trebuie să te bucuri și de fructe, legume, alimente integrale, proteine slabe și brânzeturi. Ai putea să te bucuri de aceste alimente și fără să te înfometezi, dacă afli câteva principii.

Este important să limitezi alimentele procesate. Dacă începi să incluzi alimentele de mai sus în alimentația ta, te vei simți mult mai bine ca atunci când mâncai multe alimente procesateși vei mânca și mai puține calorii, deși te vei simți în continuare full.

Dacă tot ai ajuns la finalul acestui articol, ia o pauză de 30 de minute și ieși la plimbare! O să vezi cât de bine te vei simți după!

Related Posts

Leave a comment