Cum să reduci inflamația și să te simți bine în corpul tău

inflamația

Știm cât de nasol este să îți simți corpul inflamat. Ai impresia că dacă te înțeapă cineva cu un ac vei exploda. Chiar dacă poate nu ai mâncat mult, însă corpul tău reacționează la stilul de viață pe care îl ai și la alimentele pe care le consumi.

Inflamația chiar nu este un lucru drăguț. Este inconfortabilă și poate fi chiar și dureroasă. Chiar trebuie luată în serios pentru că poate duce în timp la anumite probleme de sănătate (precum boli ale inimii, diabet, artrită sau chiar depresie).

Însă poți reduce inflamația și în mod natural, deși sunt și cazuri în care medicamentele sunt necesare. Hai să vedem ce înseamnă să reduci inflamația în mod natural.

Care este cea mai rapidă metodă pentru a reduce inflamația din corp?

Cea mai rapidă metodă de a reduce inflamația din corp este să îți SCHIMBI STILUL DE VIAȚĂ. Dacă vrei să reduci inflamația cât mai repede posibil, trebuie să renunți la a mai consuma acele alimente care îți provoacă această problemă (cel puțin pentru o perioadă). Astfel, vei putea să mănânci alimente bogate în nutrienți și antioxidanți.

Antioxidanțiii reduc nivelul de radiclai liberi din corpul tău. Mai puțini radicali liber = mai puțină inflamație.

Îți trebuie să o dietă echilibrată care să conțină proteine, carbohidrați și grăsimi sănătoase.

Dacă nu știi cum să faci asta poți alege unul dintre planurile alimentare personalizate de pe site-ul nostru. Te vom ajuta atât cu un plan alimentar conceput pe nevoile tale, dar și cu consultanță.

Ce pot să beau pentru a reduce inflamația

  • Apa cu lămâie: apa cu lămâie nu ajută neapărat la scăderea în greutate (te ajută să consumi mai multă apă pe timpul zilei și îți oferă un aport mai mare de vitamina C), dar antioxidanții pe care îi conține sunt antiinflamatori.
  • Ceaiul de turmeric: curcuminul din turmeric este un antiinflamator care reduce umflăturile. Atunci când gătești cu turmeric, știi sigur că faci un pas spre o sănătate mai bună.

Care este cel mai bun aliment antiinflamator?

Turmericul! Există chair un studiu care arată că turmericul poate avea mai mult efect asupra inflamației față de medicamente precum ibuprofen sau asprirină.

Cum să reduci inflamația în mod natural?

Include alimente antiinflamatorii în dieta ta zilnică

Am întâlnit foarte multe persoane care iau suplimente și medicamente pentru a scăpa de inflamație. Însă nu își schimbă și stilul de viață. În acest fel, inflamația rămâne în continuare în corp și simți că nici medicamentele nu își fac efectul. Dacă vrei să reduci inflamația pe termen lung, trebuie să îți schimbi stilul de viață și să incluzi alimente care să te ajute în dieta ta zilnică.

Mesele tale trebuie să includă:

  • nuci
  • fructe de pădure, precum afine, căpșune sau mure
  • ulei de măsline și ulei de cocos
  • frunze verzi, precum kale și spanac
  • struguri roșii/negrii
  • fasole și linte
  • avocado
  • ton și somon
  • măsline
  • broccoli
  • conopidă
  • ceai verde/matcha
  • condimente, precum piper, turmeric, ghimbir și scorțișoară
  • ciocolată neagră
  • semințe de chia
  • semințe de in
  • citrice, precum portocale și lămâi
  • îndulcitori naturali, precum curmale și sirop de arțar
  • cartofi dulci, sfeclă și cartofi

Fă mai multă mișcare

Un alt mod prin care să reduci inflamația este acela de a face mișcare. Adaugă o oră sau două de exerciții moderate în rutina ta zilnică sau poți ieși doar la plimbare. Există un studiu care arată că persoanele care includ plimbările zilnice în stilul lor de viață au niveluri scăzute ale inflamației în corp. Cornform acestui studiu, îmbătrânirea este asociată cu o inflamație crescută. Am scris și un articol despre beneficiile mersului pe jos.

Menține scăzut nivelul de stres

Ai simțit vreodată că atunci când ai o perioadă foarte stresantă îți simți corpul foarte inflamat? Stresul poate fi unul dintre factorii care îți cresc nivelul de inflamare a corpului. Corpul tău simte că trebuie să combată ceva, dar de fapt este doar stresul cu care te confrunți tu. În plus, trebuie să știi că stresul poate cauza foarte multe probleme de sănătate. Așa că încearcă să elimini ceea ce te ține stresat pe termen lung.

Ține sub control nivelul zahărului din sânge

Un mod prin care să reduci inflamația este să limitezi sau chiar să elimini carbohidrații simpli din alimentația ta, precum făina albă. orezul alb, zahărul rafinat și alte forme de îndulcitori. Carbohidrați au un impact mare asupra nivelului zahărului din sânge.

Dormi suficient

Atunci când nu dormi suficient, ești predispus/ă să devii mai stresat/ă ceea ce duce la mai multă inflamație. Așa că ai grijă să dormi suficient pentru a menține nivelurile de inflamație scăzute. În plus, somnul ajută și la scăderea în greutate. Dar discutăm mai multe despre asta într-un articol separat. Am scris și un articol despre ce alimente poți consuma pentru a avea un somn mai bun.

Related Posts

Leave a comment