You are currently viewing Fulgii de ovăz – informații nutriționale și beneficii

Fulgii de ovăz – informații nutriționale și beneficii

Nu există săptămână în care să nu îmi fac terci de ovăz în toate combinațiile posibile. Este unul dintre preparatele mele preferate de la micul dejun, având în vedere că este dulce.

În istoria ovăzului, această plantă apare ca fiind o plantă sălbatică care creștea printre diferite alte plante cultivate de oameni. Pentru romani, ovăzul era mâncare pentru cai. Mulți ani, oamenii l-au considerat ca fiind un grâu bolnav. Abia prin 1500 î.H., scandinavii au îînceput să îl cultive atât pentru a fi mâncat, cât și pentru a construi case cu paiele, sau pentru a fi dat animalelor.

Conform USDA (United Stated Department of Agriculture), ovăzul (per 100 gr) conține:

  • 359 kcal
  • 12.82 gr proteină
  • 6.41 gr grăsimi
  • 66.67 gr carbohidrați din care 10.3 fibre
  • 4.62 mg fier

Având în vedere că este un aliment bogat în carbohidrați și în fibre, este perfect pentru digestie. Te va ajuta să îți iei o parte din aportul de carbohidrați din ziua în care îl consumi și îți va aduce și sațietate. În plus, nu conține deloc zahăr.

Îl poți găsi la noi ca fulgi de ovăz normali, fulgi de ovăz fini sau ovăz instant. Le poți încerca pe toate astfel încât să îți dai seama care îți place mai mult.

Ovăzul poate fi folosit în multe preparate. Cel mai cunoscut este terciul de ovăz. Însă îl mai poți folosi și în diferite deserturi, precum prăjiturile sua biroșele. Noi l-am combinat cu kefir și banană și a ieșit un mic dejun sățios. Sau îl poți pune în energy balls. Găsești o rețetă de energy balls la noi pe site.

Voi în ce folosiți fulgii de ovăz?

This Post Has 3 Comments

Leave a Reply