De ce este important să mănânci alimente bogate în fibre

alimente bogate in fibre

Alimentele slabe în carbohidrați și bogate în fibre îți asigură o varietate de beneficii de sănătate, inclusiv prin reglarea nivelurilor de zahăr din sânge, promovarea unei digestii sănătoase și scăderea în greutate.

Dacă te concentrezi pe alimente bogate în fibre, poți ajunge să ai o dietă mai sănătoasă și echilibrată, iar în același timp te vei simți full și nu îți va mai fi foame. Aceste alimente sunt de obicei alimente integrale, neprocesate și bogate în nutrienți, reprezentând o parte importantă din dieta ta.

Persoanele care au o dietă slabă în carbohidrați, se concentrează pe a mânca alimente bogate în fibre.

Beneficiile alimentelor bogate în fibre

Alimentele bogate în fibre și slabe în carbohidrați au multe beneficii. Îți pot îmbunătăți atât sănătatea, cât și starea ta generală de dispoziție. Acest stil de viață poate să nu fie cea mai bună opțiune pentru toată lumea, dar pentru unele persoane poate fi un mod extraordinar pentru a slăbi și pentru a se simți sănătoase și fericite.

Reglarea zahărului din sânge

Un beneficiu al fibrelor este că ajută la scăderea absorbției carbohidraților, ceea ce ajută la prevenirea creșterii bruște a zahărului în sânge. Acest lucru este important pentru persoanele care suferă de diabet sau care sunt predispuse la această boală. Mai mult control asupra zahărului din sânge poate fi foarte benefic pentru persoanele care suferă și de alte boli.

Sănătatea cardiovasculară

Dacă ai o dietă bogată în fibre, te poate ajuta la scăderea colesterolului LDL și la reducerea riscului de a avea boli cardiovasculare. Dacă știi că ai în familie persoane care au boli de inimă și vrei să reduci riscul de a avea și tu, o dietă bogată în fibre te poate ajuta. Bineînțeles, consultă medicul înainte de a începe orice dietă.

Sănătatea digestiei

Alimentele bogate în fibre ajută la menținerea unui sistem digestiv normal, prevenind constiparea. Pot ajuta și bacteriile benefice din tractul digestiv. Însă ai grijă, dacă adaugi prea multe fibre alimentației tale, s-ar putea să ai crampe stomacale și alte probleme digestive pe care nu ți le dorești.

Managementul greutății

Îmbunătățirea greutății este unul dintre lucrurile pe care foarte multe persoane și le doresc, un stil de viață alimentar bogat în fibre le poate ajuta. Alimentele bogate în fibre sunt în general mai sățioase decât cele care nu sunt bogate în fibre și care sunt bogate în carbohidrați. Tocmai de aceea, persoanele care au o dietă bogată în fibre și slabă în carbohidrați consumă mai puține calorii fără să se simtă înfometate.

Alt lucru bun pe care îl oferă alimentele bogate în fibre este că ajută la reducerea inflamației din corp, o problemă care este legată de multe boli cronice.

Cele mai bune alimente bogate în fibre și slabe în carbohidrați

  • legumele slabe în amidon, precum broccoli, conopida, spanacul, kale, varza de Bruxelles, varza, sparanghelul
  • fructele de pădure, precum zmeura, murele și căpșunele
  • avocado și nuca de cocos
  • semințele de chia și de in
  • nucile și migdalele
  • leguminoasele, precum lintea și fasolea neagră

Legumele bogate în fibre și slabe în carbohidrați

Porumbul, cartofii și morcovii sunt legume, asta știm cu toții. Însă, dacă ai încercat vreodată să ai o dietă slabă în carbohidrați, ai văzut că aceste legume sunt bogate în carbohidrați și conțin amidon. Când vrei să ai o alimentație bogată în fibre, trebuie să te uiți după alimente care nu conțin amidon.

Legumele care nu conțin amidon sunt foarte slabe în carbohidrați, făcându-le să fie o opțiune excelentă pentru persoanele care vor să reducă consumul de carbohidrați. Asta pentru că legumele care nu conțin amidon au un conținut mare de apă și fibre, ceea ce înseamnă că sunt mai sățioase și te vei simți full mai mult timp fără să adaugi multe calorii sau carbohidrați.

Legumele care nu conțin amidon sunt și foarte bogate în fibre, făcându-te să te simți full fără să mănânci prea mult. Acest lucru ajută mult persoanele care vor să slăbească sau să țină sub control anumite boli, precum diabetul. Lipsa carbohidraților din aceste legume ajută la menținerea unui nivel normal al zahărului în sânge.

Aceste legume sunt și bogate în nutrienți, inclusiv în vitamine, minerale și antioxidanți, acestea fiind esențiale pentru sănătate. Acest lucru face ca aceste legume să reprezinte un plus foarte mare pentru dieta ta și sunt, în special, importante pentru persoanele care vor să reducă consumul de alte alimente.

Deci, care dintre alimente nu conțin amidon? În principiu, frunzele verzi precum spanacul sau kale, legumele crucifere precum broccoli sau conopida și alte legume precum sparanghelul, ciupercile și zucchini.

Fructele bogate în fibre și slabe în carbohidrați

Multe fructe sunt bogate în carbohidrați și nu sunt potrivite pentru persoanele care trebuie să aibă grijă la consumul de carbohidrați, dar există și fructe care au o cantitate mai mică de carbohidrați și sunt bogate în fibre.

Câteva opțiuni bune sunt fructele de pădure precum căpșunele, zmeura sau murele. Acestea sunt bogate în fibre și antioxidanți și sunt relativ scăzute în carbohidrați.

Alte fructe potrivite sunt merele, perele și kiwi care sunt bogate în fibre, dar au puțin mai mulți carbohidrați. și să nu uităm de avocado, care este bogat în grăsimi sănătoase și în fibre.

Dacă vrei să ai o dietă slabă în carbohidrați, este bine să eviți bananele, strugurii, mango și fructele uscate, care tind să aibă un conținut mai mare de zahăr și carbohidrați. De asemenea, este bine să eviți fructele în conservă, pentru că au zahăr adăugat.

Nuci și semințe bogate în fibre și slabe în carbohidrați

Nucile și semințele sunt incluse în general în dietele persoanelor care vor să mănânce alimente bogate în fibre și slabe în carbohidrați. Sunt foarte bune deoarece sunt slabe în carbohidrați și reprezintă o sursă foarte bună de fibre. În plus, sunt bogate în grăsimi sănătoase și proteine.

Fibrele din nuci și semințe sunt regăsite în general în coaja aceea subțire, care este bogată în fibre insolubile și care ajută la prevenirea constipației. Conținutul crescut de fibre al nucilor și semințelor ajută la scăderea absorbției carbohidraților, ceea ce ajută la reglarea zahărului din sânge și prevenirea creșterii insulinei.

Grăsimile sănătoase și proteinele reprezintă o parte importantă a unei diete si se găsesc în general în nuci și semințe. Consumul unei cantități bune de grăsimi sănătoase și proteine ajută la sațietate și la reducerea poftelor. Dacă vrei să slăbești, nucile și semințele sunt niște alimente pe care ar trebui să le incluzi în dieta ta.

Unele opțiuni bune de nuci și semințe sunt migdalele, nucile, nucile de Macadamia, semințele de chia, semințele de in și semințele de dovleac. Acestea pot fi adăugate în salate, smoothie sau pot fi mânca ca gustări. Le poți toca și coace pentru a le adăuga peste mâncăruri, le poți combina în mâncare sau le poți transforma în unt de nuci.

Ține minte că nucile și semințele sunt bogate în calorii, așa că trebuie să ai grijă la porția pe care o mănânci. este o idee bună să alegi varietăți nesărate pentru a preveni excesul de sodiu și să optezi pentru nuci și semințe crude sau coapte.

Leguminoase bogate în fibre și slabe în carbohidrați

Leguminoasele, precum fasolea, lintea și năutul pot fi o opțiune sănătoasă pentru o dietă bogată în fibre și slabă în carbohidrați. Acestea reprezintă o sursă bună de proteine vegetale și sunt bogate în fibre, vitamine și minerale. În timp ce acestea nu sunt considerate neapărat alimente slabe în carbohidrați, ele sunt mai slabe decât alte tipuri de alimente.

Fibrele din leguminoase sunt solubile, ceea ce ajută la scăderea nivelurilor de colesterol, îmbunătățirea digestiei și la sațietate. Fibrele solubile ajută la scăderea absorbției carbohidraților.

Leguminoasele oferă energie susținută tot timpul zilei și sunt slabe în grăsimi. Câteva exemple de leguminoase sunt fasolea neagră, năutul și lintea. Acestea pot fi adăugate în salate, supe, chilli și sunt folosite pentru a înlocui carnea în anumite preparate, taco sau paste.

Related Posts

Leave a comment