Ce să mănânci pentru un somn mai bun

somn mai bun

Somnul are impact asupra sănătății mintale, a sănătății fizice, a stării tale și a apetitului. Dar a dormi bine înseamnă foarte multe lucruri pe care trebuie să le luăm în considerare. Trebuie să ne gândim și la ce și cum ar trebui să mâncăm pentru a avea un somn mai bun.

Orele la care mănânci pentru a avea un somn mai bun

În general, trecem cu vederea orele la care mâncăm seara. Și asta pentru că cei mai mulți dintre noi avem programul foarte încărcat, activități cu copiii sau alte obiceiuri ce țin de casă. În acest fel, ajungem să mâncăm o masă foarte copioasă prea aproape de momentul în care adormim.

Însă nu trebuie să sari peste cină, pentru că asta nu va rezolva nimic. Un lucru pe care foarte multă lume nu îl înțelege este că dacă mănânci prea puțin, îți stresezi corpul, ajungând să te simți mai obosit/ă pe timpul zilei. În schimb, ai putea încerca să iei mesele mai devreme sau să le împați în mai multe mese și gustări, în funcție de programul tău. În principiu, noi recomandăm să mănânci cu cel puțin 2 ore înainte de somn. Adică dacă tu știi că adormi la 12 noaptea, nu este nicio tragedie dacă la orele 21-22 mănânci.

Și îți reamintesc că trebuie să renunți la ideea de a nu mai mânca după o anumită oră. Am auzit de multe ori acest mit că să nu mănânci după ora 18-19:00. Caloriile nu se înmulțesc după aceste ore.

O nouă rutină pentru un somn mai bun

Poți încerca să ai o rutină pentru un somn mai bun cu care să te simți confortabil pentru a putea adormi atunci când ești obosit/ă. Îți lăsăm mai jos câtve idei:

  • Lasă telefonul deoparte. Și noi avem acest obicei prost de a adormi uitându-ne la telefon și scroll-ând. Știm căt este de addictive TikTok-ul și cum rămâi să te uiți pe el până la 2 noaptea.
  • Încearcă să asociezi sunete și mirosuri cu somnul. De exemplu, pune-ți un playlist cu diferite sunete care să te ajute să dormi, cum ar fi ploaia. Sau încearcă să îți pui un diffuser cu aceleași arome în fiecare seară. Unele arome sunt realizate fix pentru a avea un somn mai bun.
  • Încearcă să faci mișcare dimineața sau în timpul zilei. Poate te-ai obișnuit să fac mișcare/sport seara, însă acesta îți crește bătăile inimii și temperatura corpului, ceea ce nu ajută la somn.
  • Încearcă să te ții de un anumit program atunci când te duci la somn.
  • Ai răbdare cu fiecare activitate pe care vrei să o transformi în rutină. Toate lucruri necesită puțin timp.

Ce să mănânci pentru un somn mai bun

Uite o listă scurtă de alimente pe care să le mănânci:

  • surse naturale de melatonină, precum cireșele sau sucul de cireșe, ovăzul și terciul de ovăz, laptele, bananele și peștele gras cum este somonul
  • nuci și fistic care conțin vitamina B6, tripptofan, omega 3 și magneziu
  • lapte și produse lactate bogate în calciu și triptofan
  • fructe bogate în antioxidanți cum este kiwi

Există un studiu care arată că dacă mănânci 2 kiwi înainte de culcare, te va ajuta să adormi mai repede și să dormi mai mult.

Ce să nu mănânci pentru un somn mai bun

Trebuie să menționăm și ce nu este bine să mănânci dacă vrei să ai un somn mai bun. Însă, trebuie să știi că fiecare corp este diferit și poate unele alimente nu ți se aplică. Uite care sunt alimentele pe care nu le recomandăm:

  • alimente care îți pot provoca indigestie, precum refluz sau balonare. Acestea pot fi legumele crucifere, mult usturoi, ceapă sau alte alimente lactate sau acide
  • alimente și băuturi care conțin cafeină, precum ceaiul cafeinizat, sucurile, ciocolata și băuturile energizate
  • alcool
  • alimente condimentate (picante)

Related Posts

Leave a comment