OMS: noi recomandări privind grăsimile și carbohidrații

oms

Grăsimile să carbohidrații sunt nutrienți de care corpul nostru are nevoie pentru a funcționa optim. Însă, nu toate grăsimile și carbohidrații pot fi consumate într-o cantitate mare pentru a avea un stil de viață sănătos. Organizația Mondială a Sănătății a actualizat recomandările privind consumul de grăsimi saturate și trans și consumul de carbohidrați.

Cele trei noi recomandări, „Consumul de acizi grași saturați și de acizi grași trans pentru adulți și copii”, „Valoarea totală de consum a grăsimilor pentru prevenirea luării în greutate în mod nesănătos pentru adulți și copii” și „Consumul de carbohidrați pentru adulți și copii”, conțin recomandări care vor să reducă riscul luării în greutate în mod nesănătos și riscul pentru boli bazate pe dieta nesănătoasă, cum ar fi diabetul de tip 2, boli cardiovasculare și anumite tipuri de cancer.

OMS arată că atât cantitatea, cât și calitatea sunt importante pentru o viață sănătoasă. OMS reafirmă faptul că adulții ar trebui să limiteze consumul total de grăsimi la 30% din consumul total de energie sau chiar mai puțin. Grăsimile consumate de persoanele care au vârsta mai mare de 2 ani ar trebui ssă fie în principal nesaturate, iar grăsimile saturate să nu aibă o pondere mai mare de 10% din consumul de energie și grăsimile trans să nu aibă o pondere mai mare de 1%.

Grăsimile saturate și trans din dietă pot fi înlocuite cu alți nutrienți, precum grăsimile polinesaturate, mononesaturate din plante sau cu carbohidrați din alimente care conțin fibre naturale, precum cerealele integrale, legumele, fructele.

Grăsimile saturate pot fi găsite în carnea grasă, lactate și grăsimi tari și uleiuri precum untul, ghee, untură, ulei de palmier și ulei de cocos, iar grăsimile trans se găsesc în alimente coapte sau prăjite, gustări ambalate și în carne și lactate care provin de la animale rumegătoare, precum vacile și oile.

Noile instrucțiuni de la OMS în legătură cu consumul de carbohidrați arată importanța calității carbohidraților pentru sănătate. OMS oferă noi recomandări pentru consumul de carbohidrați pentru persoanele cu vârsta mai mare de 2 ani, care ar trebui să mănânce în primul rând cereale integrale, legume, și fructe.

OMS recomandă ca adulții să consume 400 grame de legume și fructe și 25 grame de fibre naturale pe zi.

Copii și adolescenții ar trebui să mănânce următoarele cantități de legume și fructe:

  • 2-5 ani, cel puțin 250 gr pe zi
  • 6-9 ani, cel puțin 350 gr pe zi
  • peste 10 ani, cel puțin 400 gr pe zi

Copii și adolescenții ar trebui să mănânce următoarele cantități de fibre naturale:

  • 2-5 ani, cel putin 15 gr pe zi
  • 6-9 ani, cel puțin 21 gr pe zi
  • peste 10 ani, cel puțin 25 gr pe zi

Related Posts

Leave a comment