7 sfaturi să nu mănânci prea mult de Sărbători

sărbători mancare

Crăciunul și Paștele sunt perioadele în care te întâlnești la masă cu familia. Pentru noi tot timpul sunt 2 zile în care mergem din masă în masă. Bineînțeles, la fiecare masă „trebuie” să mănânci pentru că altfel se supără „bucătarii” din familie. Și nu-i așa că de fiecare dată se termină mesele cu pastile pentru ficat/bilă/stomac?

Orice ar fi, nu trebuie să te stresezi foarte mult când vine vorba de mesele de Sărbători deoarece 1-2 mese nu vor dăuna dietei tale dacă înainte oricum mâncai echilibrat. Ar trebui să revii la mesele normale după ce trec Sărbătorile. Dar totuși dacă vrei să fii sigur că nu te vei simți vinovat sau că vei mânca cât de cât echilibrat, poți urma sfaturile de mai jos.

Vă lăsăm mai jos câteva idei. În plus, dacă vrei să începi noul an cu un plan alimentar personalizat, alege unul de mai jos:

1. Mănâncă mai multe legume

Sigur vor fi pe masa de Crăciun și legume, mai ales la aperitive, plus salate la friptură. În acest fel, asigură-te că jumătate din farfuria ta conține legume, un sfert este compusă din proteine și un sfert din carbohidrați. Dacă îți împarți astfel farfuria, vei vedea că nu te vei mai simți full și nici vinovat/ă.

2. Mănâncă doar din preparatele la care AI POFTIT și spune pas la celelalte

De exemplu dacă poftești de mult timp salată de boeuf și sarmale, pune-ți o lingură de salată și câteva sarmale. În rest, încearcă să spui pas la celelalte preparate, pentru că după o masă în familie nu trebuie să te simți ghiftuit. Dacă mergi la mai multe mese, încearcă să alegi de la fiecare ceva la care poftești, de exemplu la o masă mănânci sarmale, la alta mănânci salată, la alta friptură. Oricum, stai liniștit/ă că nu te vei îngrășa dacă mănânci și o felie de cozonac.

3. Dacă mergi la mesele în familie, renunță la a mai face cumpărături și pentru acasă pentru acele zile

Nu are rost să faci cumpărături pentru acasă atunci când mergi la mesele în familie pentru că nu te vei bucura nici de preparatele de la mese, nici de cumpărăturile de acasă. În plus, cu siguranță vei face multă risipă. Părinții îți vor pune sigur mâncare la pachet, așa că ori mâncare de la ei ori cumpărăturile tale vor fi aruncate la gunoi la un moment dat.

4. Dacă gătești acasă, încearcă să te rezumi la a face câte o porție pentru fiecare invitat

Știu că la noi, românii, este foarte greu să te rezumi la a face câte o porție de mâncare pentru fiecare persoană din casă. Nouă ne place să facem mult, să nu rămânem fără mâncare pentru că altfel vine sfârșitul lumii. Dacă, însă, te rezumi la a face câte o porție de mâncare din fiecare preparat, nu vei face nici risipă de mâncare, nu vei arunca la gunoi nimic și nici nu vei rămâne cu multă mâncare.

5. Înlocuiește anumite ingrediente în preparate

De exemplu, poți face niște dressing-uri light la salate, în loc de maioneză poți folosi iaurt sau maioneză light, în loc de zahăr în prățituri poți folosi Green Sugar, miere sau sirop de arțar. În loc de friptură grasă de porc, poți face un cotlet mai slab.

6. Limitează consumul de băuturi cu zahăr sau băuturi alcoolice

Acest lucru am văzut că este foarte greu de realizat. Mai ales dacă ești obișnuit să bei băuturi cu zahăr sau băuturi alcoolice. Băuturile cu zahăr pot fi înlocuite cu cele fără zahăr sau cu apă. De asemenea, încearcă să te hidratezi foarte mult prin a bea multă apă, mai ales dacă bei alcool.

7. „Hai, mănâncă și bucata asta, nu o lăsa în farfurie”

Cunoaștem replica aceasta de când ne-am născut. Niciodată nu puteai lăsa în farfurie ultima bucată pentru că te intercetau bunicile, mamele și mătușile. Însă poți spune foarte ușor „NU”, pentru că te-ai oprit din a mai mânca tocmai pentru că nu mai poți.

Bucură-te de mesele cu familia și de preparatele din această perioadă, mănâncă puțin din ceea ce poftești și nu te simți vinovat. Nu te vei îngrășa doar de la o felie de cozonac. Vei avea destul timp să aduci un echilibru în dieta ta după ce se termină Sărbătorile!

Related Posts

Leave a comment